19 Şubat 2014 Çarşamba

Norveç Stili Örgü Kazak

Günaydın arkadaşlar,
Her ne kadar havalar bahar havası tadında sürse de (Ankara'da öyle) kazak örmekten kendimizi alamıyoruz, ne de olsa kış mevsimindeyiz halen:)
Geçenlerde Ankara'da büyük bir alışveriş merkezinde gezerken bayan, erkek, çocuk her kesime hitab eden giysiler satan yine büyük bir mağazada  çok hoş örgü kazaklar gördük, hatta kızım beğendi bir tanesini, satıcı bayana sorduk fiyatı nedir diye .Satıcı bayan "hangileri? norveç stili olanlar mı?" diye sorduğunda da kazağın ismini cismini öğrenmiş olduk. İndirimde olmasına rağmen oldukça uçuk bir fiyata sahipti ve "ben bundan kendim örerim kızıma" dedim ve ördüm:) 

örgü kazak modelleri

Ön ve arka bedenleri ile kolları robaya kadar ördükten sonra hepsini birden misinalı şişe geçirdim ve örnek aralarında eksiltmeler yaparak robayı ve lastik yakayı dikişsiz olarak tamamladım. 
Elimde mevcut dergilerden ve kendimden eklediğim figürlerden karma bir desen oluşturdum elimdeki iplere göre. Kazak/tünik şeklinde çok cici birşey oldu kanımca:))


hand knit norwegian sweaters

Üzerimizde de böyle duruyor;

norveç stili örgü kazak modeli

Çocuklara ördüğüm kazakların genelde boylarını biraz uzun tutuyorum ve kolları için de ipinden saklıyorum bir miktar, kısaldığında ilmek alıp uzatabileyim diye. Malum çok çabuk büyüyorlar ve giysileri de pek eskimiyor, ne kadar uzun giyerlerse o kadar iyi.
Bu arada ufak bir araştırma yaptım, bu tür kazaklar, yani özellikle roba kısmı bolca etnik desen kullanılarak çalışılmış, genellikle misinalı şişle örülen kalın kazaklar gerçekten de "Norveç Stili Kazak" olarak tabir ediliyormuş, özellikle yurt dışında. Google görselden "norwegian sweaters" şeklinde arama yapıldığında da pek çok modele erişmek mümkün. 
Sırada oğlumun norveç kazağı var, bakalım nasıl bir şey çıkacak ortaya:)
Sevgilerimle,
 

55 yorum:

  1. Benim gençliğimde bir ara bu model çok moda olmuştu kahverengi tonlarında bende örmüştüm ve yıllarca giymiştim beni o günlere götürdün Füsuncuğum.Harika olmuş ellerine emeğine sağlık.Sevgilerimle..,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten de dediğin gibi bence de modası geçmiyor bu modellerin, beğendiğine sevindim Mehtapcığım, Sevgilerimle:)

      Sil
  2. hazır kazaktan hiç bir farkı yok.inanılmaz güzel.eline sağlık..küçük kız güle güle giysin..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Tuğçe, sevgilerimle:)

      Sil
  3. 41 kere maşallah diyorum sana füsun ablacım nasıl bir güzelliktir bu böyle bence hazırdan hiçbir farkı yok almaya para verip alşmaya bile gerek yok sen gayer güzel örmüşsün çok muntazam çokta şık çok kıskandım kızını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiğdemciğim, bence de yapılabiliyorsa hiç gerek yok hazır almaya, çok teşekkür ederim canım, sevgilerimle:)

      Sil
  4. Bu kazaklar benim çocukluğumda çok modaydı herkes örerdi. Küçük hanımınki de çok şık olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, sevgilerimle:)

      Sil
  5. Füsuncum çok şık çıok cici bir kazak örmüşsün, prensesine çok yakışmış, tunik havasındaki duruşu ayrı güzel olmuş.. ve o desenler.. Harikalar gerçekten de. Ben de bilmiyordum bu stilin adını,dikişsiz modelleri ben de çok seviyorum.. ellerine sağlık canım güle güle giysin Funda kızımız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz Demet ablası, sevgilerimizle:)

      Sil
  6. Çok şık olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. hazır gibi olmuş bayıdım... elinize sağlık Füsun ablacım
    sakıncası yoksa hangi ipi kullandığınızı öğrenebilirmiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Kerimeciğim:) Nako pırlanta ile ördüm, 4 no şişlerle.

      Sil
  8. wuuu süper olmuş ellerinize emeğinize sağlık iyi günlerde giysin minik prenses :)

    YanıtlaSil
  9. Kazağın desenine bayıldım bende. Gerçekten çok güzel görünüyor. İyi günlerde giysin kızınız. Oğlunuzun kazağını da merakla bekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz Nur hanım:) Oğlumun kazağı son sürat devam ediyor:))

      Sil
  10. Harika olmuş, ellerinize sağlık. Norveç stilimiymiş adı, biz çocukken de vardı. Hatta bir dönem sadece robası örülür, diğer kısımlar pazenden dikilir elbise yapılırdı. Bir de kol uçlarına lastik örgü örülürdü.
    Güle güle giysin fıstık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi çok eskiden beri yapılır bu model, çok hoşuma gidiyor benim de. Çok teşekkürler sevgili Elif:)

      Sil
  11. harika olmuş kazağınız.. ellerinize sağlık... 5 şişle örülen patiklerden de güzel desenler çıkar bu çalışma için... ben de yapmalıyım kızıma...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine hanım siz de yapın, kim bilir ne kadar güzel olur. Çok teşekkürler:)

      Sil
  12. Füsuncum üretme hızın inanılmaz, kazak çok güzel olmuş, emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim noblesseciğim:) elimden geldiği kadar birşeyler yapmaya çalışıyorum hız kesmeden:)

      Sil
  13. Bayıldım kazağa ellerinize sağlık.şahane olmuş.Zormu örmesi acaba hiç misinalı şişte örmedim.Bir de çok çabuk örüyorsunuz herhalde .Güle güle giysin kızınız.Şahane bir kazak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Misinalı şişle örmek zor sanılıyor genelde ama hiç zor değil, denemek lazım. Beş yaşından beri örgü ördüğüm için (yani yaklaşık kırk senedir) oldukça hızlı ördüğüm söylenebilir:)) Çok teşekkürler Ayşegül hanım:)

      Sil
  14. Çok hoş, ellerine sağlık canım, güzel kızımız da güle güle giysin. Şimdi bu kazağı görünce kendi küçüklüğüm aklıma geldi. Ben ortaokuldayken amcamın kızı bana ve aileden pek çok kişiye böyle robalar örmüş, annelerimiz de alt kısmını tamamlamıştı. Benimki de kırmızıydı. O zamanlar bizim için adı Norveç kazağı değil, robalı kazaktı:) Ahhh ah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Norveçliler buna da sahip çıkmış gördünüz mü? Zaten bütün el işlerimize ad takıyor bu yabancılar, patchwork, cross stitch, goldwork....... Çok teşekkür ederim Nurten hanım. Aşağıdaki linke baktım şimdi, çok güzelmiş kaydettim:)) Sevgilerimle:)

      Sil
  15. Pekiii bunu görmüş müydün? http://svetlichok.blogspot.com.tr/2014/02/ralph-lauren-fall-2014-new-york.html Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel olmuş, ellerinize sağlık ve sayenizde yeni bir şeyde öğrenmiş olduk. Küçük hanım güle güle giysin,sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  17. Sizi sürekli takip ediyorum harikalar yaratiyorsunuz ama bu kez daha daha harika olmuş. Ellerinize sağlık Füsun hanım.

    YanıtlaSil
  18. çok güzel olmuş gerçekten eline sağlık.... sesin soluğun çıkmıyodu beğerse Norveç stili kazak örüyomuşsun:)))) Funda'cım güzel günlerde sağlıkla giysin inşallah....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Öznurcuğum, bu kazağı daha önce örmüştüm aslında. Son bir haftadır bankada işler çok yoğundu, akşamları çok yorgundum, o yüzden pek uğrayamadım buralara. Sevgilerimle:)

      Sil
  19. Süper bir çalışma olmuş, elinize sağlık. Güzel günlerde giyilsin:).

    YanıtlaSil
  20. ben de bayılıyorum bu kazaklara elinize sağlık demek adı buymuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her gün yeni birşeyler öğreniyoruz:)) Teşekkürler:)

      Sil
  21. Çok şık olmuş, kızımıza da pek yakışmış rengi, ellerine emeklerine sağlık, güle güle giysin, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizden de sevgiler, çok teşekkür ederiz Hülyacığım:)

      Sil
  22. Tek kelime ile muhteşem....
    İnanın hazırlar bile bu kadar güzel değil hangi marka olursa olsun....sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin hanım çok teşekkür ederim. Bence de emek verilen her çalışma güzel oluyor. Sevgilerimle.

      Sil
  23. Ben de eşime aldım bu kazaklardan, çok yakıştırıyorum kar desenlerini falan. Ama senin örgün o kadar muntazam ki zaten hazır gibi olmuş, ellerine sağlık Füsuncum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Baharcım, sevgilerimle:)

      Sil
  24. Çok renkli, cıvıl cıvıl bir kazak olmuş elinize sağlık! Düz örgünüz çok muntazam olmuş...

    YanıtlaSil
  25. tesadüf eseri bulduğum bloğunuzu nerdeyse günlük açıyorum açmaktan da kendimi alamıyorum size ve yaptıklarınıza hayran kalmamak elde değil. ayrıca ev hanımı iş kadını anne daha sayamadığım bir çok sıfata sahipken bu güzel şeyleri yapmaya zaman bulduğunuza da inanamıyorum.inanın burda gördüklerimi yapma istediğim gün geçtikçe artıyor. ne yazıkki ben de bu kadar beceri yok size sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beklerim her zaman, sevgilerimle:) (Keşke isminizi bilseydim:(

      Sil
  26. Bayılırım bu kazaklara, nerede nasıl kesileceğini bilmediğimden hiç yapamadım. Siz de ne ne kadar güzel örmüşsünüz. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihal hanım o kadar kolay ki, örgü dergilerinde veriliyor detaylı şemalar, çok teşekkür ederim:)

      Sil
  27. Elinize sağlık. çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  28. harika olmuş çok muntazam eline sağlık

    YanıtlaSil
  29. Çok güzel olmuş, ne kadar beceriklisiniz öyle desenler falan harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  30. nasıl bir sabır sendeki ve nasıl muhteşem olmuş bu kazak.helal sana cidden sevgili füsun maşallah sana.nazarlardan korusun Rabbim.harikasın.prensesede çook yakışmış.güle güle giysin.

    YanıtlaSil